We show different approaches of the students of Interactive Experiences at the intersection between design, technology, society and communication. In their proposals we find narratives that not only stimulate visually, but can also be perceived through the tips of the fingers, gestures, and bodies. Objects, spaces and graphics, analog and digital, for healthier interactions. The clear message that Generation Z not only transmits, but also proposes ways of understanding our world from a transversal and playful perspective. Let's play!

More info




Sinestèsia

Students

Cèlia Yun Zhu Giménez
Joan Cofan

Tutors
Raúl Goñi
Format
Interactive Artifact
Topic
Interactive Installations
Year
2021






Pot existir un entorn lúdic-interactiu a l’espai públic amb un transfons científic i tecnològic d’aprenentatge? Amb aquesta pregunta iniciem el projecte sinestèsic per a la societat.Aproximadament el 4% de la societat és sinestèsica, o el que és el mateix, els seus sentits apareixen barrejats als seus cervells.
Per tal d’aprendre de la sinestèsia i jugar amb les persones, presentem un artefacte que exemplifica el que una persona sinestèsica pot arribar a sentir amb els seus sentits. L’artefacte se centra en el tacte i so, tot mostrant com pot arribar a variar en funció de l’àrea pressionada. Un cop l’usuari comença a tocar la superfície suau, notarà a l’instant els diferents sons depenent de la zona tocada.
L’artefacte ha sigut creat a fi de treballar el disseny d’experiències lúdiques-educatives en la intersecció d’art, ciència i tecnologia dins un marc d’esdeveniment ciutadà dins el CosmoCaixa. Tot i mostrar una sola petita part de tot el que la sinestèsia comprèn, creiem apropar-nos en un petit rang del món de la sinestèsia i saber com de poderosament creatives poden arribar a ser les ments sinestèsiques.